уторак, 28. април 2020.

PRO SEXTO ROSCIO AMERINO ORATIO



У кривичном поступку био је оптужем Секст Росције да је убио свог оца.
У ствари, његовог оца су убили његови рођаци Росције Магно и Росције Капитон. Пошто су се сви бојали да се супротставе Сулином штићенику Хрисагону који је био умешан, нису прихватали да брне Секста. Цицерон је једини показао смелост и овим речима је започео:

Верујем да се ви судије чудите 
Credo ego vos, iudices, mirari, 
quid sit qood, cum tot summi oratores hominesque nobilissimi sedeant,
што толики највећи бестидници и најугледнији људи седе
ego potissiumum surrexerim
а устајем баш ја, 
ego, qui neque aetate neque ingenio neque auctoritete sim cum his, qui sedeant, comparandus...
ја који се ни по годинама, ни по памети, ни по угледу не могу мерити са онима који седе...


MISER CATULLE
Miser Catulle, desinas ineptire                              
et quod vides perisse perditum ducas.                     
Fulsere quondam candidi tibi soles,                             
cum ventitabas quo puella ducebat                            
amata nobis quantum amabitur nulla.                         
Ibi illa multa cum iocosa fiebant,                                 
quae tu volebas nec puella nolebat,                            
fulsere vere candidi tibi soles...                                 





Марцијал је био римски сатиричар и епиграмиста. Један од његових књига садржала је следећи епиграм:


Ex stanti legis et legis sedenti, 
Читаш ми док стојим и читаш док седим,
currenti legis et legis iacenti.  
док трчим читаш и читаш кад лежим.
In thermas fugio: sonas ad aurem    
Бежим у купатило вичеш ми на ухо.
Piscinam peto: non licet natare. 
Тражим базен: не дозвољаваш ми да пливам.
Ad cenam propero: tones euntem. 
Журим се на вечеру: журиш упоредо са мном.
Ad cenam venio: fugas edentem. 
Долазим на вечеру: одвлачиш ме док једем.
Lassus dormio: suscitas iacentem. 
Уморан заспим: будиш ме док лежим.
Vir iustis, probus, innocens, timeris. 
Правичан си човек, добар, неискварен, али напаст.

                                                        

Нема коментара:

Постави коментар