понедељак, 13. април 2020.

ЗАМЕНИЦЕ

Личне заменице (Pronomina personalia)

Ном. ego (ја)
Gen. mei (мене)
Dat. mihi (мени)
Acc. me (мене, ме)
Abl. de me, mecum (о мени, са мном)

ТИ
Nom. tu (ти)
Gen. tui (тебе)
Dat. tibi (теби)
Acc. te (тебе, те)
Abl. de te, tecum (о теби, са тобом)

МИ
Nom. nos (ми)
Gen. nostri, nostrum (од) нас
Dat. nobis (нама)
Acc.nos (нас)
Abl. de nobis, nobiscum (о)нама, са нама

ВИ
Nom. vos
Gen. vestri, vestrum
Dat. vobis
Acc. vos
Abl. de vobis, vobiscum

ОН, ОНА, ОНО
is, ea, id

Присвојне заменице (Pronomina possesiva) 


meus, mea, meum - мој, моја, моје
tuus, tua tuum - твој, твоја, твоје

noster, nostra, nostrum - наш, наша, наше
vester, vestra, vestrum - ваш, ваша, ваше

 Показне заменице (Pronomina demonstrativa)


hic, haec, hoc  овај, ова, ово
iste, ista, istud тај, та, то
ille, illa, illud онај, она, оно
is, ea, id онај, она, оно
idem, eadem, idem исти, иста, исто

ipse, ipsa, ipsum, сам, сама, само

Примери:
Ego sum pater tuus. Ја сам твој отац.
Hodie mihi, cras tibi. Данас мени, сутра теби. (Како мени данас, тако теби сутра)
Omnia mea mecum portoСве своје са собом носим.

Нема коментара:

Постави коментар